Wat is kennis waard als je het niet deelt?
Tip 1 – Weet wie je klanten zijn
Pas als je weet wie je klanten zijn en ze kunt segmenteren kun je bepalen hoe en via welk kanaal je ze aan gaat spreken.Heb je gegevens van je klanten? Laat deze data dan analyseren en kom te weten wie je klanten zijn. Klantdata kun je verzamelen als je met een klantenkaart werkt, pakketten bezorgt of gewoon omdat je er naar vraagt bij de kassa.
Tip 2 – Weet wie je advertentie leest
De meeste advertentiekanalen kun je gesegmenteerd inzetten. Bijvoorbeeld e-mail nieuwsbrieven, huis aan huis folders, direct mailings, lokale kranten en internetsites kun je op postcodeniveau inschakelen.
Tip 3 – Wees relevant
Niets is zo vervelend als een boodschap die niet voor jou bedoeld is. Als je geen kinderen hebt of de jongste is al 16 dan wil je geen reclame voor luiers meer lezen. Kies dus producten die zeer waarschijnlijk gewenst zijn bij je doelgroep en spreek de taal van deze groep ontvangers.