3 tips voor een hogere conversie

Wat is kennis waard als je het niet deelt?

Tip 1Weet wie je klanten zijn

Pas als je weet wie je klanten zijn en ze kunt segmenteren kun je bepalen hoe en via welk kanaal je ze aan gaat spreken.Heb je gegevens van je klanten? Laat deze data dan analyseren en kom te weten wie je klanten zijn. Klantdata kun je verzamelen als je met een klantenkaart werkt, pakketten bezorgt of gewoon omdat je er naar vraagt bij de kassa.

Tip 2Weet wie je advertentie leest

De meeste advertentiekanalen kun je gesegmenteerd inzetten. Bijvoorbeeld e-mail nieuwsbrieven, huis aan huis folders, direct mailings, lokale kranten en internetsites kun je op postcodeniveau inschakelen.

Tip 3Wees relevant

Niets is zo vervelend als een boodschap die niet voor jou bedoeld is. Als je geen kinderen hebt of de jongste is al 16 dan wil je geen reclame voor luiers meer lezen. Kies dus producten die zeer waarschijnlijk gewenst zijn bij je doelgroep en spreek de taal van deze groep ontvangers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *